Казанлък Инфо - Животът... такъв какъвто го познавате в .:www.kazanlak-bg.info:.

Родопа – голямата любов на Миро Момински в Музея на фотографията

„Меандър“, „Лъчи“, „Бразда“, „Огън и лед“, „Пролетен ден“, „Късен следобед“, „Утро“, „Зима“, „Пътят“..., имената на фотографиите на Мирослав Момински, които ще бъдат представени в изложбата му в Музея на фотографията и съвременните визуални изкуства в Казанлък, подсказват различни погледи, различни емоции, които е запечатал за публиката неговият обектив. Различни, но всъщност, обективирани от едно нещо, от една планина, Родопите. Цветовете на тази най-красива мека българска планина ще оживеят в изложбата на Мирослав Момински „Родопа планина – една голяма любов“, която е първата му сериозна самостоятелна проява пред ценителите на изкуството на светлината. За нея авторът е избрал точно казанлъшкия Музей на фотографията. Откриването на изложбата е на 6-и ноември от 17:30 часа.

42-годишният Мирослав Момински е от Велико Търново. Желанието му да снима, идва още в детството, винаги е смятал, че страстта към фотографията му е вродена, а не провокирана от друг. В годините на детството, когато няма интернет, когато информацията е малко, като повечето момчета той се „пали“ от спорта, от футбола. Сериозно започва да снима едва преди седем-осем години. „Снимам за да запазя във времето тези моменти , които няма да се повторят , за да запазя онези , ако мога така да се изразя, мигове на личното ми общуване с природата и света около мен. За да съхраня това , което е останало от миналото и това, което е сега,  в изпълнената с мистичност и магия  Родопа планина., споделя авторът на „Родопа планина – една голяма любов“.

Съзнанието, че съвремието е твърде динамично и поглъща всичко, мотивира Момински за работата с фотоапарата, който запечатва, пази, оставя за идните поколения моментите, които авторът  намира за уникални и ценни, за да бъдат видени неговите пътувания във времето и от идните поколения. Професията му на експерт – криминалист няма нищо общо с хобито му. Хоби, което през годините той развива до степен на професионално занимание, което вече му носи отличия и международни награди от участия в 76 фотографски салона под патронажа на  FIAP (Fédération Internationale de l'Art Photographique ) в  40 страни по света, включително, четири биеналета.

111 награди между които 45 медала,  23 от тях – златни, както и синя значка за най- добре представил се автор, са сред постиженията на Мирослав Момински. През миналата 2018-а, той е част от клуб BG ART, който представя България на Световното първенство по фотография, където страната ни заема пето място от 188 клуба. Мирослав Момински е участвал  в над 100 съвместни изложби в България и чужбина. Между тях е и 13 –я  Международен фестивал по фотография в Yixian , Китай, където по покана на домакините, той представя  страната ни с фотоси от красивите български села.
През 2016 г. Мирослав Момински става член на Национално сдружение Фотографска Академия „Янка Кюркчиева“, през 2018-а година получава званието AFIAP на Световната федерация , а през 2019 е удостоен с по-високата степен EFIAP.
Въпреки вече натрупаните награди, отличия и звания, Мирослав Момински продължава да работи с убеждението,  че наградите и участията не са това, което прави  един автор по-добър. „Истинското признание идва с усешането, че си развълнувал хората с творбите си“, казва той. И подчертава, че за самия него е по-важна значимата сантиментална стойност на снимките след години.

В изложбата която се представя сега в Казанлък, са събрани кадри от последните  пет-шест години. „Във всеки един от тях е вложена много емоция, много любов и всеки един от тях ме връща и ме кара да се пренеса и изживея отново мига, който е запазил“, откровен е авторът пред своята публика, която се надява да докосне в сърцето, за да изживее всеки лично неговото интимно усещане за Родопа планина.

Музей на фотографията и съвременните визуални изкуства - Казанлък

 

ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА РАБОТА ОТ:

Банер

Виж!


ФИКСИНГ БНБ

ВРЕМЕТО

Търси на пазара:

от 08.11.2019


Автобусно разписание:



Виж


Какво не видяхте: